Calatorii si Expeditii

zoom
No comments

Cinque Terre, o minune a Italiei

După cum unii dintre dvs. știți deja preț de 40 zile am făcut autostopul în jurul Europei prin 16 țări iar unul din superbele locuri prin care am trecut a fost și Cinque Terre. Fiindcă Genova era inclusă în itinerariul nostru am zis că nu putem rata un obiectiv ca Cinque Terre situat la mai puțin de 100 de km. Dealtfel o bună parte din călătorii care au acest obiectiv în minte se cazează la un hostel în Genova și de acolo pleacă dimineața spre Monterosso(primul din cele „Cinque Terre”) și parcurg cele cinci orășele în aceeași zi și se întorc pe seară înapoi cu trenul în Genova (aceasta fiind opțiunea cea mai convenabilă și ieftină din câte știu eu).

Imagine din Riomaggiore, unul din cele cinci orășele cunoscute ca Cinque Terre.

Ce sunt Cinque Terre?
„Cinque Terre” sunt practic cinci orășele (de la nord la sud: Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola și Riomaggiore) care de-a lungul a câteva sute de ani s-au dezvoltat pe dealurile de coastă ale mării Liguriene și care și-au păstrat până în ziua de azi farmecul, modernismul nepătrunzând de-a binelea în regiune. Casele colorate și flora locală combinată cu culoarea mării de un albastru incredibil fac din această regiune una din cele mai frumoase și vizitate din întreaga peninsulă. Sunt fermecătoare de-a dreptul.

Cum am ajuns la Cinque Terre și cum ne-am deplasat
Noi ne-am cazat la Genova două zile (și astfel am ajuns să vizităm și orașul) și de acolo am făcut o excursie de o zi la Cinque Terre. Practic a trebuit să luăm trenul din gara centrală a Genovei până la Monterosso Al Mare (primul din cele Cinque Terre cum vii dinspre Genova). Prețul biletului ajunge la 12 euro dus-întors la cel mai ieftin tren regional care face undeva la o oră jumate dus numai.
Ideea e că odată ajuns în Monterosso (care este dealtfel cel mai puțin pitoresc dintre cele cinci) există mai multe opțiuni de a vizita restul localităților. Fie iei trenul și te dai jos la fiecare stație, fie iei o barcă care face naveta între cele cinci, fie dacă ești mai temerar te poți încumeta la pas. Între cele cinci orășele există o cărare dar care din păcate, după inundațiile devastatoare care au lovit regiunea în 2011 este întreruptă și închisă pe alocuri, așa că trebuie să vă informați în prealabil dacă e deschisă și dacă se poate trece.

Riomaggiore.

Cinque Terre, o minune a Italiei
Nu sunt genul de persoană care să se documenteze foarte mult înainte de a ajunge într-un anume loc fiindcă îmi place să fiu surprins, așa că recunosc că înainte să pășsesc în Cinque Terre, mă gândeam la ele ca la un tot unitar. Ele sunt totuși cinci orășele diferite, fiecare având propria-i personalitate pe care aveam să o descopăr în scurtul timp petrecut în regiune.
Noi am ajuns în preajma prânzului în Monterosso, iar eu nu m-am putut abține să nu sar în apa aia limpede și de un albastru pur, așa că înainte să purced la vizita propriu-zisă a orașului m-am bălăcit puțin în marea Liguriană. Monterosso cum ziceam mai devreme e primul din șirul celor cinci orășele cunoscute ca Cinque Terre și are și cea mai mare populație stabilă. Mulți turiști ajung aici și pentru binecunoscuta-i plaja, iar spre deosebire de celelalte patru, Monterosso are o plajă lungă și foarte ușor accesibilă (la o aruncătură de băț de gară). Fie că e zi, fie că e seară, străzile orașului forfotesc de turiști veniți mai de peste tot, ceea ce dă un anume dinamism locului.

După ce am făcut puțină cercetare la fața locului, ne-am decis să purcedem spre restul orășelelor cu barca (care costă 15 euro dus-întors între Monterosso și Riomaggiore, ultimul din cele cinci orășele). Dacă îmi aduc aminte bine, o astfel de barcă pleacă din portul Monterosso la fiecare oră. Și fiindcă mai aveam de omorât încă vreo jumătate de ceas până la plecare am mai făcut o baie după care ne-am pus nițel la plajă.

Soarele dogora incrdeibil dar odată puși în mișcare pe barca a fost superb, ne-am răcorit din mers. Practic planul era să ajungem în Riomaggiore, ultimul din cele cinci orășele așa că am avut drum de vreo jumătate de ceas pânăntr-acolo, timp în care eu m-am pus fix în fața vasului și am filmat mai tot timpul.

Vernazza.

Riomaggiore

Intrând în Riomaggiore pe cale nautică, ai senzația că micuța localitate răsare din apă și se pierde pe dealurile din apropiere. Odată debarcați am început să urcăm strada principală ce duce spre biserica orașului, cu hramul Sfântului Ioan. Ce mi s-a părut interesant e că dacă îndrăznești să ridici privirea din pâmânt la o casă sau la alta vei remarca o grămadă de localnici care își văd de treburile casnice parcă ignorând total masele de turiști veniți de prin toate colțurile lumii. Unii întind rufele, alții gătesc, fiecare gospodar cu treburile lui. Culorile din nou impresionează orice nou venit. Noi până una alta în drum spre biserică ne-am oprit la o pizza carbonara și o focaccia(regiunea Liguria e vestită ca având cea mai bună foccacia), că na dacă tot eram în Italia am încercat să profităm de acest lucru. Într-un final am urcat și la biserica Sfântului Ioan Botezătorul de unde se poate admira un peisaj superb, iar la coborâre nu voi uita niciodată cum am observat preotul bisericii trăgând din pipă chiar în lăcașul de cult…

Din păcate nu am apucat să vedem decât trei din cele cinci orășele (Monterosso, Riomaggiore și Vernazza) dar făcând cale întoarsă ne-am dat jos la Vernazza iar de acolo am luat-o la pas pe cărarea ce leagă Vernazza de Monterosso, preț de o oră. Pot spune că a fost cea mai tare experiență la fața locului. Să combini mișcarea cu vederea mării și a dealurilor acelea superbe îți dă un sentiment grozav.

În concluzie, datorită notorietății crescute a locului în rândul turiștilor, nu cred că în Cinque Terre poți avea parte de o așa zisă evadare cum poate își imaginează unii. Din păcate regiunea Cinque Terre a fost descoperită de foarte mulți oameni care forfotesc în mai toate direcțiile dar asta nu înseamnă că ar trebui să o ocoliți, ci dimpotrivă. Chiar dacă veți auzi mai multă engleză americană decât italiană, farmecul și frumuseșea locului compensează aglomerația.

Strada principală din Riomaggiore.